Dømt til ti måneder i fengsel
En mann bosatt i Lakselv er dømt til ti måneder i fengsel. Én av månedene er betinget, pluss fratrekk 49 dager i varetekt, ifølge dommen i Vestre Finnmark tingrett.
Mannen må også betale en bot på 10 000 kroner, og fått sperrefrist for erverv av førerrett for alltid.
Mannen ble dømt for trusler, kjøpt stjålet ATV, kjørt personbil påvirket av amfetamin, kjørt personbil uten gyldig førerkort og kjørt av-registrert personbil.
Mannen avga en uforbeholden tilståelse i retten.
Mannen er tidligere dømt for påvirket kjøring, senest i april 2024.















