Ønsker navneforslag før 15. august
Nordkapp kommune har denne uken gjennomført møter i Nordvågen, Kamøyvær, Skarsvåg og Gjesvær.
Ordfører Jan Morten Hansen (Ap) har informert de frammøtte om tanken bak opprettelse av stedsutvalg.
Torsdag var det møte i Skarsvåg og Gjesvær. Onsdag i Nordvågen og Kamøyvær.
Kamøyvær og Skarsvåg tok til ordet for at de skulle drøfte saken videre i styret i bygdelaget, og spille inn navn til kommunen. I Gjesvær ser man for seg at man kan foreslå 1 representant fra Helselaget, 1 fra bygdelaget, 1 fisker og kanskje 1 fra reiselivet. Det ble også snakket om at man bør få med noen unge. Nordvågen ønsker et utvalg på fem og spilte inn navnene under møte.
Nordkapp kommune ønsker at navnene fra fiskeværene kommer inn før 15. august, slik at kommunestyret i september kan velge stedsutvalgene.
Alle har vært opptatt av at man ikke skal gjøre ordningen før byråkratisk, og at man ikke har for mange møter.















