Kokevarslet på drikkevannet er opphevet. (Illustrasjonsfoto)
Kokevarslet er opphevet
Fredag ettermiddag opphevet Nordkapp kommune kokevarslet.
Nordkapp kommune har opphevet kokevarslet som har vært i deler av kommunen.
Det var lørdag det ble meldt om brudd på hovedvannledningen. SiFi vannverk ble satt inn og dermed måtte Nordkapp kommune komme med kokevarsel.
Søndag var skadene reparert, men kokevarslet bestod. Nå har Nordkapp kommune fått godkjente prøver av drikkevannet og kan oppheve kokevarslet.















