Ny møtefullmektig valgt
Kommunestyret i Nordkapp har enstemmig valgt ny møtefullmektig til forliksrådet for perioden fram til 2029.
Tove Jensen er valgt etter innstilling fra kommunedirektøren.
Fra før inngår også Elin Nilsen og Bengt Altmann valgt inn i forliksrådet.
Forliksrådet er det laveste nivået i domstolssystemet og behandler sivile tvister mellom parter, ofte før en eventuell rettssak. Målet er å bidra til enighet gjennom mekling, men rådet kan også avsi dom i enklere saker. Ordningen skal gjøre det enklere og rimeligere å få løst konflikter.
















