Mener vi må bruke merkevaren

Odd Holmgren mener vi ikke er flinke nok til å bruke Nordkapp som merkevare. Dette sa han da han ble intervjuet i Radio Nordkapps kveldssending på fredag.
Lokal
Raymond Elde
Publisert : 01.12.2015 17:28

Odd Holmgren mener vi må bli flinkere til å markedsføre Nordkapp.
Odd Holmgren mener vi ikke er flinke nok til å bruke Nordkapp som merkevare. Dette sa han da han ble intervjuet i Radio Nordkapps kveldssending på fredag.

Radio Nordkapp markerte fredag kveld at Nordkappvegen ble åpnet 30. juni 1956. Til sommeren er det 60-årsjubileum for vegen.

--Det var viktig for Kjelvik kommunestyre at navnet på kommunen ble endret til Nordkapp. Blant annet fordi Hammerfest var ute etter Nordkapp-navnet, sa Holmgren i sendingen.

Det var Nordkapp kommunestyre som vedtok at Nordkappvegen skulle bygges. Vegen ble finansiert med bompenger. Det var Statens vegvesen som bygget vegen.

--Vi er ikke flinke nok til å bruke Nordkapp som den merkevaren den er. Vi må markedsføre Nordkapp regionalt, nasjonalt og internasjonalt, sa Holmgren.

Odd Holmgren var med og stiftet The Royal North Cape Club. Han var også med på bokutgivelsen da Nordkappvegen ble 50 år.
 

 








Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS