Pressemelding

Coop Norge - 23.09.2013

Northug deler gulloppskriften

Sunt kosthold er noe av hemmeligheten bak suksessen til Petter Northug jr. Nå lanserer Coop varer basert på suksessoppskriftene til langrennsesset.

«Northug gulloppskrift» er navnet på den nye merkevareserien, som fra mandag 23. september vil begynne å dukke opp i alle Coop-butikker. De tre første produktene som lanseres er en sportsjuice, sportsmüsli og et sportsbrød, som alle er unike på sin måte.
– Juicen er spesiell blant annet fordi den inneholder rødbeter, müslien fordi den inneholder bygg og brødet fordi det har et uvanlig høyt fiberinnhold. Dette er helt etter min oppskrift, og er både sunt og smaksrikt. Jeg er kjempefornøyd med resultatet, sier Petter Northug jr.

Håndplukkede ingredienser
Hver enkelt ingrediens i både juicen, müslien og brødet er derfor plukket ut etter innspill fra Petter selv, med utgangspunkt i hvilke egenskaper disse har for kroppen hans. Resultatet har blitt tre produkter med en helt unik blanding av sunne ingredienser. Det er Stangeland Mølle i Sandnes som produserer müslien, og Coop-eide Røra Fabrikker i Inderøy og Goman Bakeriene produserer henholdsvis juicen og brødet.

Inspirerer til sunt kosthold
Merkevareserien «Northug gulloppskrift» er et resultat av samarbeidsavtalen mellom Coop og Petter Northug jr., som ble inngått tidligere i år.
– Petter er et forbilde for mange og en person med evne til å skape engasjement. Det ønsker både han og vi å bruke til noe positivt. Sammen ønsker vi å inspirere kundene våre til et sunt kosthold og aktivt liv. Det er nettopp dette som er målet med «Northug gulloppskrift», sier Hege Berg-Knutsen, ansvarlig for egne merkevarer i Coop.
Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS