Pressemelding

PR-operatørene - 25.11.2019

Hver dag scroller vi 180 meter på telefonen

En ny europeisk undersøkelse om scrolling på telefonen viser at vi scroller lengden av 1,5 fotballbane hver dag. Det viser seg imidlertid at flertallet scroller uten mål og mening.

 

Det er mobilselskapet OnePlus som har gjennomført undersøkelsen for å finne ut av Europas scrolle-trender. Funnene viser blant annet at snittiden en europeer bruker på scrolling er 62 minutter per dag, noe som tilsvarer 180 meter med finger- og tommelarbeid. De mest ekstreme scroller opp mot 700 meter per dag, nesten seks ganger Norges høyeste bygning, Oslo Plaza. Det viser seg også at kvinner (66 min per dag) scroller mer enn menn (57 min per dag).

 

Facebook er scrolle-kongen

Halvparten i undersøkelsen svarer at Facebook er appen det brukes mest scrolletid på hver dag. På de neste pallplassene finner vi Instagram (27 prosent) og nyhetsapper (23 prosent). Likevel svarer 6 av 10 at de ikke scroller for å finne noe spesifikt. Undersøkelsen viser tydelig at kvinner bruker mer tid enn menn på å scrolle gjennom Facebook og Instagram, mens det er motsatt for YouTube og nyhetsapper.

 

Pekefingeren slår tommelfingeren

Overraskende for mange er nok at pekefingeren (50 prosent) er den mest brukte fingeren for scrolling. Kun 35 prosent svarer at de bruker tommelen hyppigst. En ekstra kuriosa rundt dette spørsmålet er at hele fem prosent svarer at de bruker noe annet enn tommel og fingere for å scrolle. La oss ikke spekulere i hva det kan bety...

 

Do-scrolling er populært

Europeere elsker å multi-taske mens de scroller. Hele 45 prosent scroller på telefonen mens de ser på TV, 18 prosent mens de spiser et måltid, og hele 25 prosent mens de sitter på do. Kvinner viser seg å scrolle oftere enn menn mens de ser på TV, mens det muligens noe overraskende er motsatt når man sitter på do. Det betyr ikke at all scrolling skjer på privaten. Så mye som hver femte europeer sier at de får unnagjort mesteparten av scrollingen mens de er på skolen eller på jobb.

 

Skjermen er viktig

Selv om vi bruker såpass mye tid foran telefonskjermen, svarer kun syv prosent at nettopp skjermen er en viktig faktor når man skal kjøpe en telefon.

 

– Skjermen på en smarttelefon er på mange måter vårt vindu til innhold. Enten om man ønsker å lese siste nytt, dele et øyeblikk med venner, eller flørte gjennom en datingapp. Derfor er en 90Hz-skjerm den nye bransjestandarden. Folk har jo aldri brukt mer tid foran telefonene sine enn nå, så hvorfor skal man ikke ønske seg den raskeste og mest sømløse opplevelsen som mulig(?), sier Kate Parkyn i OnePlus.

 

 

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Lukas Loeb, PR-operatørene

mobil: +47 478 20 639, e-post: lul@pr-o.no

 

 

Om OnePlus:

OnePlus er et globalt mobilteknologiselskap som utfordrer konvensjonelle konsepter for teknologi. Etablert rundt «Never Settle» mantraet, skaper OnePlus utsøkt designede enheter med premium kvalitet og høyt ytende hardware. OnePlus blomstrer gjennom å dyrke sterke bånd med og vokse sammen med dets miljø av brukere og fans. For mer informasjon, besøk oneplus.com. 

 

 

Notes to editors

 

European 24hrs scrolling league table:

 

Country

Metres scrolled per day (MSD)*

Italy

263

Finland

227

Sweden

205

Germany

173

UK

165

Netherlands

160

France

141

Denmark

133

Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS