Bruker vel 300 000 kroner på musikk
Uteliv i Nordkapp bruker vel 300 000 kroner på musikk i løpet av sommeren, på trubadurer og pianoentertainere som underholder hos Nøden Pub og Corner.
Odd-Arne Nilsen, daglig leder ved Uteliv i Nordkapp, er fornøyd med bedriftens satsing så langt. Målsettingen var å trekke en større del av befolkningen ut på byen og han synes Uteliv i Nordkapp har flere gjester sammenlignet med fjorårets sommer.
Nilsen mener det er færre som går ut i Nordkapp sammenlignet med situasjonen for noen få år siden. Det er færre gjester for utelivsbransje og lavere omsetning på drikke, selv om det er flere utesteder.
Uteliv i Nordkapp har brukt et byrå som velger artistene som besøker Honningsvåg. Nilsen mener sommerens satsing frister til gjentakelse, selv om sommeren langt fra er over for Uteliv i Nordkapp.
Flere av artistene har brukt fritiden til å utforske Magerøya og naturopplevelser som er på øya.