Kurset i sosiale medier

Tirsdag var det kurs i sosiale medier hos Nordkapp Næringshage.
Lokal
Raymond Elde
Publisert : 02.02.2011 17:33

Det var Terje Wold fra Invenia som ledet kurset.
Tirsdag var det kurs i sosiale medier hos Nordkapp Næringshage.

Det var over 20 påmeldte bedrifter og kommunale virksomheter. Blant disse var Repvåg Kraftlag, Nordkapp Reiseliv, Nordkapp filmfestivalen, Nordkapp Bilservice, biblioteket og Redningsselskapet ved Kari-Lene Olsen.

--Dette var veldig opplysende. Vi har en nettside, men jeg opplever at vi med den ikke når ut til alle. Jeg ser at det er mulig å nå flere gjennom å bruke Facebook og Twitter, sier Kari-Lene Olsen.

Kursleder Terje Wold fra Invenia i Tromsø mener at alle bedrifter må ut i de sosiale mediene.

--De sosiale mediene er nå så utbredt at det er ingen vei tilbake. Derfor sier jeg at man må dit. Man må i alle fall tenke igjennom hva man skal gjøre der. Det er noen bedrifter som enda kan si at nei, vi skal vente litt, men det er ikke mange igjen av dem. Så alle blir utsatt for dette enten man vil eller ikke.

Wold mener at når kundene er på de sosiale mediene, så må også bedriftene dit.

--Man må dit fisken er, sier Wold og mener det viktigste er å tenke gjennom strategien.

--Det er viktig å tenke hvorfor skal vi bruke sosiale medier. For de aller fleste er det for å øke salget, bedre sitt omdømme eller på andre måter komme i kontakt med et marked for å øke omsetningen, sier Wold.

Derimot er det viktig å tenke på at man ikke legger ut for mye informasjon, statusoppdateringer osv.

--Det må ikke bli for mye av det gode. Mange blir lett fristet, for det er så lett å bruke sosiale medier at man legger ut en masse statusoppdateringer på Facebook, Twitter og LinkedIn. Men da kan de som følger deg der ute, kundene dine, rett og slett bli lei. Derfor er det viktig å finne en gyllen middelvei, mellom antall meldinger og hva man skal legge ut, sier Wold.
 








Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS