Pressemelding

FriCorp - 03.04.2019

Millionklikk for norsk designer

Amerikanske Michelle Khare sin video "I Tried To Become A Runway Model at 5’2” " har i løpet av to dager blitt sett av over 1 million på YouTube. Hun debuterte på London Fashion Week under runway showet til det norske klesmerket Kepaza laget av klesdesigneren Pernille Fristad fra Bærums Verk. Michelle er kun 1.58 cm høy og er den laveste modellen noensinne.

Kepaza hadde med den amerikanske YouTuberen Michelle Khare fra Los Angeles som har 1,2 million følgere på sin YouTube kanal. Hun tar ekstreme utfordringer, prøver ut nye bransjer og utfordrer normer.
"Jeg ble kontaktet av min venninne Anniken Aalbu som jobber som produsent for Michelle Khare i Los Angeles. Jeg elsket ideen om å fortsette å vise mangfold på catwalken", sier Pernille.
Mangfold er utrolig viktig for Kepaza fordi vi kler opp mange forskjellige kvinner, og tidligere har Kepaza hatt modeller i størrelser fra 34 til 42 på New York Fashion Week.
”Det er utrolig viktig for meg å vise kvinner og verden at alle kropps-typer, aldre, høyde og etnisk bakgrunn er flotte, og vi burde hylle hverandre mer. Fokuset burde heller være på å ha det bra og leve et inspirerende liv!", sier Pernille Fristad.
De norske modellene Nicole Elisabeth Stia Røsholt, Sara Flaaen Licius, Nini Bakke Kristiansen og Sara Ahmed Jenssen pluss Kepazas fotograf og assistent Nathan Fristad er også med i videoen!
Sondre Fristad i Fristad Film har laget en egen dokumentarfilm om Kepaza runway showet som venter på tilbakemelding fra Grimstad kortfilmfestival. Dokumentarfilmen om Kepaza er allerede nominert til filmfestivaler i utlandet.

 

Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS