Pressemelding

Callabee Film AS - 19.01.2018

DOKUMENTARFILM OM SAMENES LIV OG KULTUR

Vi har den glede å meddele dere at den unike kritikerroste dokumentaren "Sound of the Sami plains” - om samenes liv, kunst og kultur, knyttet til det største og viktigste kulturarrangementet for ny samisk musikk; ”Sami Grand Prix”, nå kan bestilles på DVD, til email: callabeefilm@yahoo.com eller kjøpes på websiden www.callabeefilmas.com

“Sound of the Sami plains” er en film som viser sameland slik det egentlig er, for samene selv. Filmen har fått svært gode kritikker samt fått S-Film status av Film&Kino som står for Særdeles god kvalitetsfilm. Filmen er finansiert av Sametinget, SNN-Fondet, Film&Kino og Callabee Film AS.

“Sound of the Sami plains” er en film for alle, men spesielt Skoler, Barnehager, Universiteter, Høyskoler, Biblioteker og Politikere anbefales å kjøpe inn filmen, slik at kunnskapen og respekten for samisk liv, kunst og kultur kan styrkes og bli forstått på et høyere plan. Mediene må i mye større grad inkludere samisk kultur som en del av den norske kulturen, barn og unge av samisk ætt teller svært mange og de trenger at venner, medelever, lærere og samfunnet for øvrig får opp øynene for denne fantastiske kulturen som vi er så heldige å ha i Norge, Sverige, Finland og Russland spesielt, en jord basert spirituell kultur hvor man har respekt for alt som er i naturen - som minner oss på hva vi er en del av og hva vi kommer fra - som minner oss på hva som er viktig i livet, både i forhold til vår natur og oss selv. Så bli med på innsiden av samisk kultur i denne tidløse feel good filmen som er full av humor og varme, hvor vi blir kjent med sameland på en nærere og mer intim måte en noen gang tidligere.

Filmen er 58 min lang. Talespråkene i filmen er samisk, norsk, svensk og engelsk, mens DVDen er tekstet på norsk og engelsk.

FILM NUMMER TO: Den internasjonalt prisbelønnede dokumentarfilmen “Mitt elskede barn/My beloved child” (105 min) anbefales dere på det sterkeste. Filmen har revolusjonert fokuset på seksuelle overgrep, innen politiet, på skoler, i barnehager og innen helse, i deres arbeid med å forebygge og stanse vold og overgrep mot barn og unge. Filmens talespråk er norsk bokmål mens DVDen er tekstet på 14 språk, bl.a norsk, dansk, svensk, finsk og engelsk.

Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt: