Pressemelding

Destinasjon Sápmi - 26.06.2020

Destinasjon Sápmi

Destinasjon Sápmi skal fungere som en digital turistinformasjon for Sápmi Næringshages (SNH) fem kommuner (Porsanger, Karasjok, Kautokeino, Tana og Nesseby). Tilbudet er gratis for alle aktører innen reiselivet og for de som vil kunne inngå i kategorien «skjulte skatter», ikke bare våre målbedrifter for å synliggjøre både de små og store tilbudene i hver enkelt kommune. Dette for å gjøre våre kommuner til ett attraktivt og interessant reisemål for turistene nå i sommer, men kan også være for å gjøre lokalbefolkningen oppmerksomme på hva vi faktisk har, det er lett å glemme, ikke vite eller å ta ting for gitt.

Flere private og profesjonelle aktører har deltatt i dugnaden om å få laget en felles video for alle kommunene. Videoen er satt sammen av Harry Johansen i Govas film & mediaproduksjon AS. De som har bidratt med videoer er:

  • Harry Johansen
  • Christina Gjertsen
  • Jan Helmer Olsen
  • Frank Martin Ingilæ
  • Frank Robert Turi
  • Raymond Hildonen

Vi takker for samarbeidet med andre destinasjoner, blant annet Visit Varanger og andre reiselivsaktører for å få bruke bildene deres. Det har vært en kjempe dugnad også når det gjelder å sende inn bilder til nettsiden fra profesjonelle og hobbyfotografer. - Vi er så takknemlige, nå trekker alle i samme retning for å berge turistsesongen denne sommeren, sier Solveig Ballo og Mira Valle i Sápmi Næringshage. Til og med ordførerne har stilt opp for å ønske velkommen til sin kommune, vi legger ut alle videoene fortløpende. Nå måtte vi bare publisere og komme i gang, så følg med på siden, den vil utvikle seg, sier en engasjert prosjektleder.

SNH har forsøkt å engasjere lokalbefolkningen til å delta og bidra med lokale opplevelser – «Join a local» i tillegg til kommersielle reiselivsaktører og andre næringer. - Vi har også valgt å inkludere tilbydere og produsenter av produkter som «ikke finnes i Oslo» som vi kan kalle for "skjulte skatter", sier Mira. 

Tore i Reintag AS har designet og utviklet websiden. Tore har designet og utviklet websider siden han var 12 år på hobbybasis. Profesjonell basis fra han var 18 år som lærling hos Arc Giraff. Etter det jobbet Tore hos EasyWeb Norge i fem år, og startet for seg selv høsten 2019 i Reintag AS med hovedkontor på Tana Bru Næringspark. Han har aldri utviklet en webside av denne størrelsen på så kort tid før. På kun 21 dager har SNH og Reintag laget destinasjonsapmi.no. Vi må også takke Árvu for designtilpasningene. 

Like før lansering fikk vi også den gledelige nyheten om at Sametinget går inn med støtte til prosjektet.

 

Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS