Feilen på mobilnettet skal være rettet
Telenor-kunder slet med mobilnettet mandag formiddag. (Illustrasjonsfoto)

Feilen på mobilnettet skal være rettet

I noen timer på mandag var det feil på mobilnettet, feil som rammet en del abonnenter.
Riks
Raymond Elde
Publisert : 29.08.2016 11:46
Sist oppdatert : 29.08.2016 14:35

Mandag formiddag fikk Telenor meldinger fra kunder som opplevde feil med mobilnettet i hele landet.

Telenor startet med undersøkelser da de første meldingene kom inn klokken 11:15. Klokken 14:06 var feilen rettet. Telenor anbefaler abonnentene om at det blir tatt omstart på telefonene. 

OPPDATERING KL 14:06: fra Telenor på Facebook: Feilen som rammet mobilnett vårt i dag er rettet. Trafikken går nå som normalt. Feilen oppstod rundt klokken 11:15 mandag formiddag og førte til at om lag en tredjedel av anropene i mobilnettet feilet. Telenors driftsmiljø har siden feilen oppstod jobbet på spreng med å feilsøke og feilrette. Vi beklager de problemene denne feilen har medført for våre kunder. Ta gjerne en omstart av telefonen.

OPPDATERING KL 13:00  fra Telenor på Facebook: Vi jobber for å løse feilen som har rammet deler av mobiltrafikken i nettet. Feilen berører mobil tale og fører til at enkelte anrop feiler. Mesteparten av trafikken går som normalt, og man kan prøve å ringe på nytt dersom man ikke kommer gjennom på første forsøk. Problemene startet rundt kl. 11:15 og Telenors driftsmiljø jobber nå for å rette feilen. Alle øvrige tjenester som fast telefon, fast bredbånd og mobilt internett inkludert tale over 4G skal fungere som normalt. Vi beklager problemene dette medfører for våre kunder. Vi kommer med ny oppdatering rundt kl. 14.00






Annonse:
https://www.radionordkapp.no/lytteravgift/


Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS