Equinor utvider samarbeidet med Arctic Race of Norway
Utstillingsvindu for Norge
Arctic Race of Norway har siden første ritt i 2013 bidratt til å vise frem nordnorsk kultur, natur og næringsliv, og har i løpet av kort tid tatt en sterk internasjonal posisjon. Rittet promoterer nå Norge gjennom TV-sendinger i 190 land av 39 forskjellige kringkastere.
Ønsker å bidra til å utvikle Nord-Norge
Kommunikasjonsdirektør Reidar Gjærum i Equinor, mener at Arctic Race of Norway på en god måte representerer Equinors visjon og fremtidige utvikling.
- Arctic Race of Norway har blitt et av Norges mest populære idrettsarrangementer, og Nord-Norge er strategisk viktig for Equinor. Vi ønsker å bidra til å fremme regionen gjennom industriell utvikling og vekst. Vi gleder oss både til årets sykkelritt og til vårt videre partnerskap, sier Gjærum.
Bringer talenter sammen
Equinor Arctic Morgendagens Helter-rittet bringer unge mennesker sammen under Arctic Race of Norway. Mer enn 120 ryttere, i alderen 17 til 18 år, deltar i dette internasjonale arrangementet, og får inspirasjon fra noen av de beste syklistene i verden. To legender i sykkelsporten, Mark Cavendish og Thor Hushovd, blir årets ambassadører for
Equinor Arctic Heroes of Tomorrow.
- Mye mer enn et sykkelritt
- Vår visjon er at Arctic Race of Norway skal være mye mer enn bare et sykkelritt. Partnerskapet med Equinor gir oss muligheten til å engasjere oss i utviklingen av nye talenter og å hjelpe dem med å oppfylle sine drømmer som idrettsutøvere. Vårt partnerskap med Equinor gjenspeiler også at vi begge ønsker å styrke Nord-Norges økonomiske utvikling og attraktivitet, sier daglig leder Knut-Eirik Dybdal i Arctic Race of Norway.
(pressemelding Equinor)