Pressemelding

TVNorge - 01.11.2012

Slik blir våren på TVNorge

TVNorge-sjef Harald Strømme ler av sin egen programlederstall og holder stø kurs mot humortronen. Også i 2013 er målet å knipe ytterligere inn på forspranget til storebror TV 2.

Anne-Kat. Hærland, Thomas Giertsen og Lene Kongsvik Johansen skal forsvare TVNorges ære som humorkanal. Kari Jaquesson skal slanke Norge, de britiske mote-ikonene Trinny og Susannah skal «style» Norge, og Tom Stiansen skal dra med seg kjendisene Norge rundt. Aamodt og Kjus skal slåss mot kjendiser, Kristopher Schau ser nærmere på hvorfor folk slåss, mens Petter Schjerven gjør et dypdykk i menneskesinnet – uten selvhjelpsbøker eller freudiansk psykoanalyse – for bedre å forstå hvorfor vi er som vi er.

I tillegg legger Jarle Andhøy ut på sitt livs mest spektakulære seilas, når han tar med seg gjengen fra Tangerudbakken borettslag på en reise langs norskekysten. Samantha Fox inviterer påkledde og lettkledde gjester til 4-stjerners middag, og Danmarks mest sexy mann, Mads Mikkelsen,inntar rollen som Dr. Hannibal Lecter. Alt dette kommer på TVNorge, FEM, MAX og VOX våren 2013.

Tidenes talentstall
– Hadde noen sagt at dette var programlederne som skulle representere TVNorge for tre år siden, tror jeg de fleste av oss hadde trukket på smilebåndet og ledd. I dag er det stolthet og glede som frembringer latter. Dette må være TVNorge-historiens sterkeste talentstall, sier Strømme.

I tillegg til de nevnte profilene, blir også Bård og Vegard Ylvisåker, Harald Eia, Bård Tufte Johansen, Ari Behn, Per Heimly, Henriette Bruusgaard, Espen Eckbo, Pia Lykke og Ole Martin Alfsen å se på TVNorge i løpet av 2013.

– Det er moro i TVNorge for tiden. Jeg jobber med de morsomste og dyktigste folkene, både bak og foran kamera, og med planene som er lagt for 2013 mener jeg helt oppriktig at vi har gode muligheter for å nærme oss vår hovedkonkurrent TV 2 ytterligere i 2013.

Eneste TV-gruppe som vokser i høst
TVNorge-familien (SBS Media) er igjen den eneste TV-gruppen som vokser denne høsten. I totalbefolkningen øker SBS Media med 14prosent sammenliknet med i fjor høst, og i egen målgruppe, personer mellom 12 og 44 år, går gruppen opp 13 prosent i samme periode. SBS Media er dermed gruppen som øker mest i år i begge målgruppene. SBS Media utgjør så langt i høst 80 prosent av TV 2-gruppen i den viktige annonsørmålgruppen, personer mellom 12 og 44 år.

– Vi la en tydelig strategi for tre år siden. Målet var – og er – å bli den beste underholdningsfamilien for folk under 50. Siden har vi kontinuerlig jobbet for å bli enda litt norskere, enda litt morsommere og kanskje til og med en litt viktigere TV-gruppe for folk flest. Vi har skapt en ramme for alt vi sender – en slags TVNorge-boks som definerer hva folk kan forvente av de ulike kanalene. Jeg opplever at tilbakemeldingene fra seerne blir stadig hyggeligere. Det blir derfor ikke tatt noen revolusjonerende nye grep dette året. Vi skal fortsette å utfordre TV 2, ogskal bli enda bedre på det vi allerede er gode på, avslutter Strømme.

Denne meldingen regner TV-høsten fra uke 33, da TVNorge og TV 2 lanserte sine første egenproduserte programmer, til og med uke 43, som er den siste hele uken sålangt denne høsten.
Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS