|
Hennig-Olsen Is Oreo topper listen over årets mestselgende småis-nyheter i dagligvare, etterfulgt av Big Deal Peanøtt og Crème Rosso & Sorbet på tredjeplass.
– Det er utrolig gøy å se at nordmenn liker det vi lager. Vi har jobbet hardt med å utvikle nye smaker som treffer, og responsen har vært fantastisk, sier markedsdirektør Marianne Høy Erikstad i Hennig-Olsen Is.
Oreo mest populær
Oreo-isen har blitt spesielt populær blant nordmenn. Den klassiske kombinasjonen av vaniljeis og Oreo-kjeks har truffet godt hos forbrukerne.
– Vi ser at folk ønsker seg både kjente smaker og litt overraskelse. Oreo-isen gir nettopp det, sier Erikstad.
Også Creme-serien, med variantene Rosso & Sorbet og Lemon Passion, har blitt sommerfavoritter.
God stemning på Sørlandet
For Hennig-Olsen, som har laget iskrem i Kristiansand i over 100 år, er tallene en bekreftelse på at det går riktig vei.
– Vi er stolte av å kunne si dette. Det er resultatet av hardt arbeid fra hele gjengen her på Sørlandet, sier Erikstad.
Spesielt gledelig er det også at høstens lansering av Premium-serien også har fått gode tall.
– Folk vil ha god is, uansett årstid. Premium-serien med fem nye varianter har blitt tatt godt imot, sier Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen Is.
Kilde: Ref.nr. 06588539, Dato: 12.11.25. NielsenIQ ScanTrack, Grocery Total, Hennig Olsen Is, MAT TY, Sales Value, Latest refresh: Nov 11, 2025. (Copyright © NielsenIQ)
|