
Reiselivssjefen fokuserer på kvalitet
Åse Lill Barstad, daglig leder i Visit Nordkapp, ønsker gode besøkstall i Nordkapp, men vektlegger at kvaliteten i leveransen er veldig viktig for reiselivsnæringen i Nordkapp.
Torsdag ble det kjent at Nordkapp-platået hadde over 80 000 besøkende i juli måned. Alt ligger til rette for å nå 250 000 besøkende på Nordkapp i løpet av årets 12 måneder.
Åse Lill Barstad er kjempefornøyd med besøkstallet på Nordkapp. Hun trekker frem kronekursen, og markedsføringen av Norge og Nord-Norge som reisemål som årsaker til veksten i reiselivsindustrien.
Reiselivssjefen mener reiselivsaktørene bør bli flinkere til å regulere trafikken i havna slik at Nordkapp ikke får besøk av tre store cruiseskip samtidig. Flere store cruiseskip samtidig gjør at vi utfordrer kvaliteten på produktene som blir levert, ifølge Åse Lill Barstad.