Reiselivssjefen fokuserer på kvalitet
Befolkningen skal være stolt av Nordkapp. Det mener Åse Lill Barstad. (Arkivfoto)

Reiselivssjefen fokuserer på kvalitet

Åse Lill Barstad er fornøyd med juli-tallene for Nordkapp-platået.
Næring
Bjørn Magne Solvik
Publisert : 06.08.2016 12:00

Åse Lill Barstad, daglig leder i Visit Nordkapp, ønsker gode besøkstall i Nordkapp, men vektlegger at kvaliteten i leveransen er veldig viktig for reiselivsnæringen i Nordkapp.

Torsdag ble det kjent at Nordkapp-platået hadde over 80 000 besøkende i juli måned. Alt ligger til rette for å nå 250 000 besøkende på Nordkapp i løpet av årets 12 måneder.

Åse Lill Barstad er kjempefornøyd med besøkstallet på Nordkapp. Hun trekker frem kronekursen, og markedsføringen av Norge og Nord-Norge som reisemål som årsaker til veksten i reiselivsindustrien.

Reiselivssjefen mener reiselivsaktørene bør bli flinkere til å regulere trafikken i havna slik at Nordkapp ikke får besøk av tre store cruiseskip samtidig. Flere store cruiseskip samtidig gjør at vi utfordrer kvaliteten på produktene som blir levert, ifølge Åse Lill Barstad.








Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS