Innbyggere har blitt flinkere til å melde ifra om feil via nett
Feil på gatelys? Flere og flere bruker Nordkapp kommunes nettsted for å melde feil. (Illustrasjonsfoto)

Innbyggere har blitt flinkere til å melde ifra om feil via nett

Det er en fordel for Nordkapp kommune at feil blir meldt gjennom kommunens nettsted, en fordel som gir mye raskere behandling av feilmeldinger.
Lokal
Bjørn Magne Solvik
Publisert : 28.10.2023 12:00

For teknisk sektor i Nordkapp kommune er det en fordel at innbyggerne bruker nettjenesten for å melde ifra om feil på veg, gatelys, brøyting, strøing og overvann. 

Meldinger via tjenesten på Nordkapp kommunes nettsted, går rett til den som har ansvaret i teknisk sektor. Når feilmeldinger blir sendt til postmottak, tar det lengre tid før den som har ansvaret får feilmeldingen. 

--Innbyggere har blitt flinkere til å bruke tjenesten på vårt nettsted. De kan bli flinkere til å ta bilder og legge ved meldingen. Gjennom bilder blir det enklere for oss å prioritere saken, sier Tom Steve Paulsen, virksomhetsleder teknisk drift i Nordkapp kommune, til Radio Nordkapp. 

Paulsen forteller at teknisk sektor får meldingen om feil direkte ved bruk av tjenesten «Melde feil» under pekeren «Vei, vann og avløp». 

Skarsvåg 
Skarsvåg Bygdelag brukte tjenesten for å melde ifra om mørklagte gatelys. Meldingen ble prioritert av Nordkapp kommune og sendt videre til NettiNord. Når NettiNord har kapasitet, blir feilen på gatelysene utbedret. 








Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS