Amedia blir majoritetseier i Hammerfestingen
Amedias regiondirektør Region Nord, Renate Slettli Nymo. (Foto: Ihne Pedersen /Amedia)

Amedia blir majoritetseier i Hammerfestingen

Dette skal gi Hammerfest et bedre avistilbud, mener Bjørn Egil Jakobsen som har solgt aksjer til Amedia.
Næring
Bjørn Magne Solvik
Publisert : 06.08.2022 03:45

Amedia har inngått avtale om kjøp av om lag 60 prosent av aksjene i lokalavisa Hammerfestingen. Den kommer ut på papir én gang i uka, og har også en digital utgave.

Siden oppstarten i 2011 har avisa befestet sin posisjon som ei viktig lokalavis for innbyggerne i Hammerfest. Hammerfestingen har et opplag på 1.500 eksemplarer.

--Vi er veldig fornøyde med å få Hammerfestingen med på laget, sier Renate Slettli Nymo, Amedias regiondirektør Region Nord, i en pressemelding. 

--Avisa har hatt en fin utvikling siden oppstarten og vil være med på å styrke vår dekning av lokaljournalistikk i Finnmark. Sammen med de dyktige medarbeiderne og de øvrige eierne, ser vi fram til å bidra til videre positive utvikling, sier hun.

--Dette var det eneste riktige å gjøre, både for avisas ansatte og abonnenter, men også for å bevare et godt medietilbud for Hammerfest. For ved å få inn et konsern som eier så får hammerfestingene den sterke mediemuskelen, som ei avis faktisk er for et lokalsamfunn, sier Bjørn Egil Jakobsen, avtroppende redaktør 

Jakobsen er blant deleierne som nå selger sine aksjer i Hammerfestingen til Amedia.








Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS