
Ny markedssjef på plass
Synne Guldbrandsen startet i vår som markedssjef i Norges Råfisklag, og hun inngår i teamet på avdeling for omsetning i Kystens Hus i Tromsø.
Guldbrandsen overtar samtidig jobben som daglig leder i «Informasjonsutvalget for reker» etter Tor-Edgar Ripman, som pensjonerer seg etter 33 år.
--Jeg har så vidt rukket å ta fatt på jobben og er ydmyk overfor muligheten til å samarbeide med fiskerne om å få verdens beste sjømat ut til folket, sier Guldbrandsen i en pressemelding.
Starten på den nye jobben ble mildt sagt annerledes for den nye markedssjefen, med karantene og hjemmekontor allerede etter første uke. Den ferske markedssjefen tar den uventede situasjonen med et smil, og sier det har gitt henne bedre tid til å sette seg inn i jobben. Nå gleder hun seg til å utvikle markedsarbeidet videre.
--Norges Råfisklag er en svært kompetent organisasjon, og det er veldig inspirerende å få jobbe med gode kollegaer som hver dag gjør sitt beste for å løfte norsk fiskerinæring til nye høyder, fastslår Guldbrandsen.
Synne er oppvokst i Tromsdalen og har bodd i Tromsø stort sett hele livet, avbrutt av et studieår i Brussel og to år i Bodø som tørrfiskeksportør. Guldbrandsen kommer fra stillingen som senior prosjektleder i Norges sjømatråd, der hun har jobbet siden 2011. Hun er utdannet fiskerikandidat ved Universitetet i Tromsø, Norges fiskerihøgskole, med hovedfag i eksportmarkedsføring. Guldbrandsen har også jobbet med eksport av tørrfisk fra Lofoten, samt som prosjektleder i flere selskap, deriblant Bedriftskompetanse AS. Yrkesvalget med å jobbe med norsk sjømat var ikke tilfeldig.
--Jeg har et stort hjerte for fiskerinæringen, og er heldig som har fått jobbe med markedsutvikling for fisk og skalldyr i hele mitt yrkesliv. Som en av verdens største aktører globalt har norsk fiskerinæring fantastiske råvarer å by på. Likevel er det fortsatt en utfordring å få den oppmerksomheten og posisjonen vi fortjener både nasjonalt og internasjonalt, sier den nye markedssjefen.