Grandiosa med egen sang

Etter 26 år får ett av landets mest omtalte produkter sin egen sang. \"Respekt for Grandiosa\" spiller på folkelig glede, akkurat som pizzaen gjør. Anledningen er en ny lørdagspizza. En fersk undersøkelse viser at pizza er nordmenns favoritt i helgen.
Riks
Raymond Elde
Publisert : 04.02.2006 15:38

Etter 26 år får ett av landets mest omtalte produkter sin egen sang. \"Respekt for Grandiosa\" spiller på folkelig glede, akkurat som pizzaen gjør. Anledningen er en ny lørdagspizza. En fersk undersøkelse viser at pizza er nordmenns favoritt i helgen.

- Etter to store pizzavalg bestemte vi oss for å gjøre noe mer lekent for at folk skal bli kjent med vårt nye medlem, Grandiosa Lørdagspizza. En musikkvideo på 90 sekunder guider oss gjennom Grandiosa-land med tenåringsjentene, studenten, barnefamilien, pensjonisten og mange andre. Alle deltakerne i musikkvideoen ”synger” en strofe i sangen, som er en norsk rap, forteller pizzadirektør Martin Klafstad.

”Respekt for Grandiosa” er skrevet av Lars Kilevold, best kjent for sangen ”Livet er for kjipt”.

Stabburet har med Grandiosa Lørdagspizza forsøkt å lage ”tidenes beste” Grandiosa. Med bakgrunn i innspill fra forbrukerne, har kokken fått frie tøyler, og det betyr ingredienser som renskåret biff, saftige kjøttboller og rømmedressingmiks. Produktet kommer i butikkene i løpet av februar, og vil være dyrere enn den originale Grandiosaen.

- Navnet Grandiosa Lørdagspizza spiller på kos. Det er en hyllest til lørdagen og den godfølelsen vi nordmenn forbinder med nettopp denne dagen, sier Martin Klafstad.

En undersøkelse TNS Gallup har foretatt i januar viser at pizza er favorittmat for Ola Nordmann. Hver 5. nordmann oppgir at de velger pizza på lørdagskvelden. Kylling er neste like populært som pizza, etterfulgt av biff, Taco og fisk/laks. Hele 40 % av befolkningen oppgir at fredager og lørdager er de dagene i uka de oftest spiser pizza.

Grandiosa produseres i Sunnmørsbygda Stranda, og er så langt solgt i over 270 millioner eksemplarer. Pizza fra Stabburet på Stranda har inntatt en unik posisjon og står alene for nesten 950 millioner kroner av dagligvareomsetningen i Norge. Produktet har en andel på ca. 50 % av det norske markedet for dypfryst pizza og finnes i fem varianter.








Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS