Har lansert Destinasjon Sápmi
Teamet bak Destinasjon Sápmi: Tore Larsen (Reintag AS) Mira Valle (prosjektleder, Destinasjon Sápmi) og Solveig Ballo (daglig leder, Sápmi Næringshage)

Har lansert Destinasjon Sápmi

Nytt markedsføringstiltak til turister som besøker eller vurderer å besøke regionen.
Næring
Bjørn Magne Solvik
Publisert : 28.06.2020 21:45

Destinasjon Sápmi skal fungere som en digital turistinformasjon for Sápmi Næringshages fem kommuner. 

Tilbudet er gratis for alle aktører innen reiselivet og for de som vil kunne inngå i kategorien «skjulte skatter», Dette for å gjøre kommuner til et attraktivt og interessant reisemål for turistene nå i sommer, men kan også være for å gjøre lokalbefolkningen oppmerksomme på hva som finnes av tilbud i hver enkelt kommune. 

Kommunene er Porsanger, Karasjok, Kautokeino, Tana og Nesseby. 

--Sápmi Næringshage har forsøkt å engasjere lokalbefolkningen til å delta og bidra med lokale opplevelser – «Join a local» i tillegg til kommersielle reiselivsaktører og andre næringer.  Vi har også valgt å inkludere tilbydere og produsenter av produkter som «ikke finnes i Oslo» som vi kan kalle for "skjulte skatter", sier Mira Valle, Prosjektleder Destinasjon Sápmi, i en pressemelding. 

Tore i Reintag AS har designet og utviklet websiden som ble lansert for noen dager siden. Like før lanseringen ble det kjent at Sametinget støtter prosjektet økonomisk. 






Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS