Vil ha målrettet samarbeid
Markedet og de lokale aktørene er ikke samstemte i oppfatningen av Nordkapp som reiselivsprodukt.
Dette kom fra da Visit Nordkapp presenterte arbeidet med å rullere masterplanen for reiseliv, under frokostmøtet på torsdag.
Bråket om Nordkapp er med på å skade produktet og fører til at reisemålet viser manglende vekst og utvikling.
--Målrettet samarbeid er det som må til for at vi skal kunne møte konkurransen, sa reiselivssjef Marianne Berg i avslutningen av presentasjonen.
--Det videre arbeidet blir at vi oppretter en styringsgruppe som skal diskutere prosessen videre. Så blir det innkalt til en workshop der alle blir invitert til å komme med innspill, sa Marte Gabrielsen, i Visit Norskapp.
Det var om lag 30 personer som deltok på frokostmøtet, et møte Nordkappregionen Næringshage, Visit Nordkapp og Honningsvåg Handel og Industriforening arrangerte.