Nkom har bedt Telenor om svar
illustrasjon

Nkom har bedt Telenor om svar

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet, Nkom, har gitt Telenor, frist til 18. desember å svare på Radio Nordkapps klage.
Samferdsel
Raymond Elde
Publisert : 10.12.2019 21:30

Helt siden november har bedrifter i Storgata, Honningsvåg, hatt kraftige forstyrelser på fasttelefon. Klikkingen er så kraftig at det ikke mulig å snakke i telefon.

Telenor har svart kundene at de må over til mobiltelefon og at fasttelefonen ikke vil bli reparert fordi tjenesten skal legges ned i løpet av fire år.

Dette har Radio Nordkapp klaget inn til Nkom og nå har myndighetene sendt e-post til radioen der de informerer om at Telenor er bedt om å svare på henvendelsen.

--Nkom har tatt kontakt med Telenor og bedt om en skriftlig redegjørelse i saken, med svarfrist 18. desember. Vi vil deretter komme tilbake til saken så snart som mulig, heter det i e-posten til Radio Nordkapp fra Nkom.

 






Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS