Therese Johaug er årets refleksdesigner
illustrasjon

Therese Johaug er årets refleksdesigner

Årets refleksdesigner for Trygg Trafikk er klar. Designteamet i merkevaren Johaug har sammen med skistjerna fra Dalsbygda laget reflekser med sporty, nordisk design.
Riks
Raymond Elde
Publisert : 22.09.2019 21:45

Det er Trygg Trafikk og Fremtind Forsikring som står bak de populære designrefleksene. Hvert år lanserer de nye reflekser i samarbeid med noen av Norges mest kjente designere og kunstnere. I år tar Therese Johaug stafettpinnen etter blant annet Kygo, Pushwagner, Magne Furuholmen og Kari Traa.

– Jeg trener både på mørke morgener og kvelder, og vet hvor utrolig viktig det er med refleks. Det er den absolutt beste måten å gjøre seg synlig på, man blir sett på lang avstand, og jeg kan føle meg trygg under hele økta. Jeg håper årets refleksdesign og refleksdagen bidrar til at enda flere velger å bruke refleks hver dag, sier Therese Johaug.

Sporty og sprudlende – akkurat som designeren
Johaug henter mye inspirasjon fra naturen, noe designteamet har lagt vekt på. Tema for årets reflekskolleksjon er skogens diamant, konglen. Motivet går igjen i tre tidløse design, både i konkret og abstrakt form.

– Det er stas å lansere årets designreflekser, nå som høsten er her og kveldene har blitt mørkere. Vi synes det er ekstra kult at refleksene gjenspeiler designeren. Johaug-refleksene er både sporty og sprudlende, samtidig som de er tidløse og tydelig inspirert av norsk natur, sier Ingrid Trømborg, kommunikasjonssjef i Trygg Trafikk.

Refleksene kommer i fargene grønn, blå og lilla, med tidløst design som passer like godt til både barn og voksne.

Husk Refleksdagen 17. oktober!
Trygg Trafikk og Fremtind Forsikring jobber aktivt for å fremme viktigheten av refleksbruk. I år markeres Refleksdagen over hele landet torsdag 17. oktober. Målet er å få barn, ungdom og voksne til å bruke refleks og forhindre ulykker.

– Å gjøre seg synlig med refleks er den beste skadeforebyggingen du kan gjøre ute i høstmørket. Vi håper og tror at designsamarbeid med folkekjære og innflytelsesrike personer bidrar til bevissthet og øker viljen for å gjøre seg synlig i mørket, avslutter Therese Nielsen, skadeforebygger i Fremtind Forsikring.

(pressemelding Trygg Trafikk)






Annonse:
Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS