Pressemelding

Redningsselskapet - 27.11.2020

Redningsselskapet hyller givergleden på «Giving Tuesday»

Etter «Black Friday» kommer «Giving Tuesday», som er den internasjonale dagen for giverglede. I år velger Redningsselskapet å bruke Giving Tuesday – tirsdag 1. desember – til å takke trofaste givere.

Over hele verden bruker folk den første tirsdagen etter kjøpefestene Black Friday og Cyber Monday, til å gi en ekstra gave til sin hjertesak. Man kan gi det man ønsker; det kan være penger, klær, blod, tid, en klem, eller å signere en underskriftskampanje. #givingtuesday utnytter kraften i sosiale medier, samarbeid og menneskers generøsitet til det beste for en god sak. 
–Vi har over 11 000 faste givere, og denne dagen skal vi ringe så mange av dem som vi rekker og takke personlig for deres støtte, forteller Solfrid Bøe, salg- og markedsansvarlig privat innsamling i Redningsselskapet. 
– Våre trofaste givere gir oss forutsigbare inntekter som er helt nødvendig for at vi skal kunne være til stede over hele landet, året rundt. Hvert år bidrar giverne til å redde mange liv og er med å trygge kysten vår. Vi er utrolig takknemlig for givergleden de viser. 
Redningsselskapet håper at dagen og konseptet «Giving Tuesday» skal bli mer kjent i Norge. 
– Det er for mye fokus på kjøpepress og lokketilbud i denne perioden, så Giving Tuesday er et godt og hyggelig avbrekk. Vi håper at mange deltar og sprer givergleden, sier Solfrid Bøe. 

 

Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS