Ny kartlegging av branngarasjesaken
Med bakgrunn i faktakartlegging i branngarasjesaken, har Nordkapp kommunes kontrollutvalg bestilt en undersøkelse i form av en forvaltningsrevisjon.
Undersøkelsen skal ta for seg følgende tre hovedproblemstillinger:
1) Har prosessen med inngåelse av leieforholdet vært gjennomført i tråd med regelverk og anbefalinger for offentlige anskaffelser?
2) Har byggesaksbehandlingen vært gjennomført i samsvar med regelverket?
3) Har dokumenthåndteringen i saken vært i samsvar med kravene til arkiv- og journalføring?
Kontrollutvalget ber Nordkapp kommunes revisor (Vefik IKS) om å oversende en prosjektskisse som viser revisjonens tolkning av oppdraget, heter det i vedtaket fattet av kontrollutvalget i møtet 21. september.
Kontrollutvalget ber sekretariatet følge opp hva som blir revisjonens timeestimat for prosjektskissen i tilknytning til denne forvaltningsrevisjonen. Kontrollutvalget forventer at revisjonen oversender prosjektskissen til kontrollutvalget v/sekretariatet innen fire uker etter at bestillingen er formelt formidlet til revisjonen, ifølge vedtaket.
Tilstede på møtet da vedtaket ble fattet var leder Roger Hansen, nestleder Rolf-Arne Nicolaisen, og medlemmene Tor Inge Adolfsen, Anne-Karin Hyværinen og May Irene Strand Gerhardsen.