Pressemelding

Digitroll - 22.05.2019

Bygger ekspertteam av unge nettshoppere for første gang

Netthandelsutvikler Digitroll er først ute i Norge med å bygge et ekspertteam av superaktive netthandelshoppere bestående av unge mennesker i tyveårene som studerer på BI. Målet er at norske nettbutikker skal forstå unge menneskers handlemønster på nett bedre.

– Jeg er hele tiden på Instagram. Nettbutikker som ikke bruker Instagram aktivt som inspirasjons- og salgskanal treffer ikke meg. Klesbutikker som ikke er til stede i sosiale medier vil raskt miste oss mellom 20-30 år, sier netthandel-ekspert Anna Brandsdal (21).

Kommunikasjonssjef Arvid Steen, i netthandelsekspert Digitroll, legger til: - Norske butikker som ønsker å selge til 20-30 åringer på nett, men ikke er til stede på Instagram – de vil sakte gå under, sier han.

BI viser vei
BI i Bergen er første utdanningsinstitusjon i Norge som stiller med et eksperteam av unge nettshoppere, som er mer enn gjennomsnittet opptatt av å handel blant annet klær på nett, Steen mener at unge nettshoppere blir alt for lite hørt. Og det kan bli skjebnessvangert for dem som egentlig skal selge varer på nett til dem, mener Steen.

- Vi hører som regel om nett-eksperter i 40-50 årene. Det finnes nok av dem. Dessverre ofte menn, men vi ønsker å høre stemmen til de som virkelig shopper på nett, og hva de er opptatt av. På den måten kan vi lytte til dem og gjøre mange nettbutikker i Norge, bedre, sier Steen.

Se også et eks på samarbeidet: https://www.digitroll.no/nyheter/nyhet/2019/04/10/podkast-har-du-f%C3%A5tt-instagram-resepten


Glad for samarbeid
Steen sier at Digitroll brukte lang tid på å plukke ut ekspertene i samarbeid med BI.

– Vi er veldig glade for at vi blant annet har fått seks, håndplukkede BI-studenter med i vårt faglige råd i Digitroll. Dette samarbeidet er helt unikt i Norge, og vi er glade for at BI hadde lyst å samarbeide med oss. Unge mennesker i tyveårene blir ofte ikke hørt, men undersøkelser regi av oss og Respons Analyse viser at for eksempel "kvinner mellom 20-30" handler desidert mest klær på nett,  sier kommunikasjonssjef i Digitroll, Arvid Steen.

BI-student Silje Unnvik (21) sier det brutalt:

 – Vi, altså unge kvinner i tyveårene, har hverken tid eller gidder å gå i fysiske butikker på måfå. Jeg handler på nett. Om jeg skal ut i en fysisk butikk, så sjekker jeg på nett at varen finnes, og bruker "klikk og hent". Bomturer i fysiske butikker skjer ikke lenger, sier hun.

Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS