Scandic kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen av Nordkapp
Deler av Nordkapphallen renovert foran 2018-sesongen.

Scandic kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen av Nordkapp

Scandic svarer på Hurtigrutens beskrivelse av Nordkapphallen.
Næring
Raymond Elde
Publisert : 07.03.2019 17:39
Sist oppdatert : 07.03.2019 21:34

Scandic kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen Hurtigruten gir av Nordkapphallen. 

Under presentasjonen på tirsdag, sa Thomas Westergaard, konserndirektør i Hurtigruten, at produktet på Nordkapp ikke holder mål. 

--Vi kjenner oss ikke igjen i den beskrivelsen Hurtigruten gir av Nordkapphallen. Det er ikke lenge siden vi hadde Skype-møte med Hurtigruten der de roste utflukten til Nordkapp, sier Hans Paul Hansen, direktør for Scandic på Magerøya, til Radio Nordkapp. 

--Det er ikke noe nytt i planene Hurtigruten presenterte for Nordkapp. Det har de beskrevet i høringsuttalelsen til områdeplanen. Nyheten er at man vil flytte hurtigruteanløpene til Storbukt. Det kommer næringslivet i Honningsvåg sentrum til å merke, sier Hansen. 

--Scandic er opptatt av å skape lokale ringvirkninger av Nordkapp-trafikken. Hurtigruten vil ha hånd om hele næringskjeden selv; kai, buss, hotell og opplevelser. Det skaper ikke så store ringvirkninger, sier Hansen. 

Hurtigruten tilbakeviser
- Nå må Scandic snart begynne å lytte til kritikken fra lokalsamfunnet, og forholde seg til fakta. Det er feil at Hurtigruten vil ta over hele verdikjeden, det er feil at vi skal bruke egne busser, det er feil at gjestene våre er fornøyde med Scandics opplegg, sier kommunikasjonsdirektør Anne Marit Bjørnflaten i Hurtigruten.

- Hurtigrutens gjesteundersøkelser viser at gjestene veldig gjerne vil til Nordkapp. Det forstår vi, fordi dette er Norges kanskje råeste reisemål. Men det stemmer ikke at de er fornøyd med det fullstendig utdaterte opplegget Scandic i dag driver på Nordkapp. Tvert imot, sier Bjørnflaten.






Annonse:
Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS