Post i Butikk i Honningsvåg sliter på grunn av kabelbruddet
Per Gunnar Uttakleiv, daglig leder ved Coop Prix i Honningsvåg. (Arkivfoto)

Post i Butikk i Honningsvåg sliter på grunn av kabelbruddet

Per Gunnar Uttakleiv håper et mobilt bredbånd skal løse problemene.
IKT
Bjørn Magne Solvik
Publisert : 30.11.2018 13:43

Per Gunnar Uttakleiv, daglig leder ved Coop Prix i Honningsvåg som har Post i Butikk i Nordkapp, forteller at det er problem med utlevering av pakker, og kunder får ikke betalt regninger. 

--Vi kan hjelpe kunder som kommer med kollinummeret. Jeg anbefaler kunder som skal hente pakker om å ta med kollinummeret til pakken, sier Per Gunnar Uttakleiv til Radio Nordkapp. 

Førjulstiden betyr ekstra stor trafikk på posten. Dersom dagen situasjon varer i én uke og vel så det, får Post i Butikk i Honningsvåg store problem. 

Uttakleiv forteller at det blir arbeidet med en mobil løsning på butikken, noe som vil løse problemene for Post i Butikk. Uttakleiv håper Telenor monterer opp mobilt bredbånd i løpet av fredagen. 

Onsdag kveld ved 20-tiden oppstod det brudd på sjøkabelen mellom Måsøy og Gjesvær. Bruddet berører Telenor-kunder. Kabelskipet som skal reparere skaden er i Bergen. Det er ikke klart når feilen vil være utbedret.






Annonse:
https://www.nordkapp.kommune.no/
Annonse:
https://www.radionordkapp.no/lytteravgift/


Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS