«71 grader nord» ble tildelt Nordnorsk Markedsføringspris 2018
Prisutdeling i Oslo mandag formiddag. (Foto: NHO Reiseliv)

«71 grader nord» ble tildelt Nordnorsk Markedsføringspris 2018

«71 grader nord», kappløpet til Nordkapp-platået, er verdens lengstlevende realityserie som har gått på én og samme kanal.
Næring
Bjørn Magne Solvik
Publisert : 08.01.2018 13:22

Realityserien «71 grader nord» er tildelt Nordnorsk Markedsføringspris for 2018 av NHO Reiseliv Regionforening Nord-Norge.

Prisen ble delt ut av forsvarsminister Frank Bakke-Jensen (H) under næringslivskonferansen «Nord i Sør 2018» på Radisson Blu Plaza Oslo mandag.

--Det er veldig stas for oss at vi fikk denne prise. Vi er stolte av at jobben vi gjør, blir lagt merke til og anerkjennes i landsdelen, og ikke minst at seerne blir inspirert og søker de opplevelsene vi formidler gjennom «71 grader nord», sier Tine Jensen, administrerende direktør i Discovery og TVNorge. 

Nordnorsk Markedsføringspris går til en person, bedrift eller organisasjon som i et reiselivsperspektiv har bidratt til å markedsføre Nord-Norge i inn- og utland, hatt positiv innflytelse på utviklingen av landsdelen og vært en positiv ambassadør for Nord-Norge.

«71 grader nord» har vært på lufta siden 1999, og er verdens lengstlevende realityserie som har gått på én og samme kanal. Så langt har TVNorge sendt 19 sesonger av den originale versjonen og åtte av kjendisutgaven.  I serien må deltakerne ta seg gjennom det norske landskapet fra Lindesnes til Nordkapp mens de både må konkurrere og samarbeide om å nå geografiske mål underveis. Nærmere halvparten av alle programmene er filmet i Nord-Norge, melder Discovery i en pressemelding. 






Annonse:
https://www.radionordkapp.no/lytteravgift/


Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS