Europeiske Reiseforsikring dekker avbestilling og hjemreise
Europeiske Reiseforsikring er de reisende kontakte reisearrangør, flyselskap eller hotell for å undersøke om reisen kan bookes om. (Illustrasjonsfoto)

Europeiske Reiseforsikring dekker avbestilling og hjemreise

Råd fra Europeiske Reiseforsikring til reisende som er i området eller som er på tur på ferie.
Riks
Raymond Elde
Publisert : 07.09.2017 20:00

Europeiske Reiseforsikring dekker endret hjemreise og avbestilling for kunder som er rammet av orkanen Irmas herjinger. Det er beordret evakuering fra store områder.

--Likevel ber vi kundene om å først kontakte reisearrangør, flyselskap eller hotell for å undersøke om reisen kan bookes om. Til vanlig dekkes ikke avbestilling ved hendelser som dette, derfor ber vi reisende om å gjøre det slik. Men deretter står vi klare til å hjelpe de som ikke har fått booket om, sier Jon Berge, informasjonsdirektør hos If Skadeforsikring og Europeiske Reiseforsikring, en pressemelding. 

Dette kan Europeiskes kunder forholde seg til:
• Avbestilling dekkes når det er mindre enn 14 dager til reisens start. 
• Beslutning om avbrutt reise må tas innen 48 timer etter at hendelsen har funnet sted. Både ekstrakostnader ved hjemtransport og tapte feriedager erstattes. 
• Ved påbegynt reise dekkes nødvendige merkostnader ved å legge om reiseruten. 
Dette gjelder i første omgang frem til og med 21. september i år. 

--Fortsatt er det usikkert hvor orkanen faktisk vil treffe, men vi dekker utgifter for kunder der det er obligatorisk evakuering eller anbefalt evakuering. Dette gjelder selvfølgelig også områder som allerede er truffet av orkanen, sier Jon Berge.

Irma er kraftigste som noen gang er registrert i Atlanterhavet. 






Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS