Feilen rettet
Mannskapet om bord i kabelskipet «Nordkabel» og dykkere fra Barentsdykk Mehamn jobber med å rette feilen. (Foto: Barentsdykk Mehamn AS)

Feilen rettet

Seks døgn og fem timer uten internett
IKT
Raymond Elde
Publisert : 18.03.2017 15:00
Sist oppdatert : 18.03.2017 15:17

lørdag kl. 15:00
Telenors internettkunder i Honningsvåg får melding om at internettforbindelsen nå skal være rettet. De har vært uten nett siden søndag klokken 10:40.

Kommune – antall rammet – antall kunder
Nordkapp -132 - 274
Lebesby – 30 - 380
Gamvik - 367 – 369
Sum – 529 – 1 023

lørdag kl. 10:00
Dekningsdirektøren i Telenor Mobil skriver i en sms til Kringkastningssjæfen at han har håp om at skaden kan være reparert i kveld.

lørdag kl. 09:00
«Nordkabel» forlot kai i Gjesvær 08:30 og ankom Gjesværnæringen ved ni-tiden der jobben med å reparere skaden fortsatte.
Feilrettingstiden er satt til søndag klokken 12.

Fredag kl. 17:00
Forventet rettet: søndag 19. mars klokken 12:00.
Status: Brudd på sjø-kabel. Feilretting vil ikke bli ferdig fredag og vil starte når stormen har lagt seg, skriver BroadNet på sine nettsider

fredag kl 08:00
Etter at mannskapene ble hindret av været hele torsdag var kabelskipet «Nordkabel» igjen i arbeid med Gjesværnæringen fredag morgen. 

Mannskapet på skipet og dykkere fra Barentsdykk Mehamn har siden onsdag jobbet med å lokalisere, reparere og skøyte inn nytt parti med fiberkabel til Magerøya.

Siden søndag klokken 10:40 har 529 Telenor-kunder vært uten internett. Bruddet har rammet kommunene Gamvik, Lebesby og Nordkapp. Betalingsterminaler er også berørt feilen. 

Det er foreløpig ikke sendt ut ny melding om rettetid. Fredag klokken 18 er fortsatt gyldig. 






Annonse:
Frivillig Lytteravgift
Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS