Økte seertallene med 50 prosent

På det meste fulgte 317 000 mennesker med på fredagens etappe av Arctic Race of Norway. Samlet fikk alle etappene i snitt 168 000 seere, en kraftig økning sammenlignet med fjorårets tall.
Sport
Raymond Elde
Publisert : 21.08.2014 13:38

Arctic Race of Norway ble både en TV-suksess og sportlig suksess for Norge med tre etappeseire.
På det meste fulgte 317 000 mennesker med på fredagens etappe av Arctic Race of Norway. Samlet fikk alle etappene i snitt 168 000 seere, en kraftig økning sammenlignet med fjorårets tall.

Den første utgaven av Arctic Race of Norway i 2013 fikk 112 000 seere og en andel på 28,2 prosent. Årets ritt fikk 168 000 seere og en andel på 31,9 som er en økning på hele 50 prosent.

--Det var utrolig å oppleve stoltheten og engasjementet som regionen utstrålte i forbindelse med rittet. Det var fantastiske bilder fra Finnmark og Troms, og bildene ble behørig kommentert av sykkelfans verden over i sosiale medier. Det sier Jan-Petter Dahl, kommunikasjonssjef i TV2, til Radio Nordkapp.

Fredagens etappe mellom Honningsvåg og Alta ble den mest sette med et snitt på 181 000 seere. På det meste så 317 000 den spennende etappen som ble vunnet av Alexander Kristoff.

--At vi øker seertallene med 50 prosent fra i fjor bekrefter at TV2 er sykkelkanalen fremfor noen. Sportslig ble det også en suksess med tre norske etappeseire. Vi gleder oss allerede til neste år, sier Dahl.
 

 








Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS