Lanserer laksepølse med pølsesmak

Nå lanserer Mills DA, i samarbeid med Kverva AS, en ny serie med fire middagsretter bestående av norsk laks. Navnet på den nye serien er Mills dAGENS. Målet er å få spesielt barnefamilier til å spise ett ekstra fiskemåltid i uken. Laksen er foredlet i en form som familier ofte har på middagsbordet; nemlig pølser, burgere og boller. Og best av alt: laksepølsen smaker faktisk som en vanlig pølse!
Riks
Raymond Elde
Publisert : 03.05.2008 06:31

Nå lanserer Mills DA, i samarbeid med Kverva AS, en ny serie med fire middagsretter bestående av norsk laks. Navnet på den nye serien er Mills dAGENS. Målet er å få spesielt barnefamilier til å spise ett ekstra fiskemåltid i uken. Laksen er foredlet i en form som familier ofte har på middagsbordet; nemlig pølser, burgere og boller. Og best av alt: laksepølsen smaker faktisk som en vanlig pølse!

Nordmenn spiser altfor lite fisk – mellom én til to ganger i uken i snitt. Målsettingen med Mills dAGENS er å få folk til å spise ett ekstra fiskemåltid i uken. I en undersøkelse NorStat har gjennomført for Mills, sier 67 prosent av landets barnefamilier at de spiser pølsemiddag én til tre ganger i uken. 40 prosent av respondentene under 30 år sier de i stor eller meget stor grad har dårlig samvittighet for at husholdningen ikke spiser fisk oftere.

 

Fisk på en ny måte

Det unike ved Mills dAGENS er formen, smaken og enkelheten på produktene. Siden produktene er laget av laks er de naturlig rike på Omega-3. Aldri har det vært enklere å få i seg fisk.

 

Laksegrillpølsen smaker ikke fisk

Det mest revolusjonerende produktet i Mills dAGENS-serien er laksegrillpølsen. Mills dAGENS grillpølse består av ren laks, men smaker som vanlig pølse.

--Spesielt blant barn mener vi dette kan bli en populær rett, siden produktet ser ut som og smaker som en vanlig grillpølse. Nå kan foreldre servere barna en sunn grillpølse med ekstra god samvittighet, sier Linda Granlund, ernæringsfysiolog i Mills DA.

 

Tar opp kampen mot kjøttbaserte middager

Med Mills dAGENS tar Mills opp kampen med etablerte aktører i middagsmatkategorien. Og det er spesielt nordmenns forbruk av kjøttbaserte middagsretter selskapet vil utfordre. Årlig selges det pølser i dagligvarehandelen i Norge for ca 1,6 milliarder kroner. Målet er at Mills dAGENS-serien i løpet av tre år skal omsette for 100 millioner kroner årlig.

--Når vi utviklet Mills dAGENS var det utfra en tanke om at fisk måtte være like enkelt, like raskt og like godt som pølse- og kjøttbaserte middager, sier adm. direktør Tore Haugsdal i Mills DA.

 

øyt innnhold av reHøyt innhold av norsk laks

Middagsrettene i Mills dAGENS-serien inneholder hele 65 prosent laks. Få andre foredlede fiskeprodukter inneholder like mye ren laks og Omega-3. Det er SalMar på Frøya som leverer lakseråvarene til Mills dAGENS produktene. Hovedaksjonæren i SalMar er Kverva AS. Eieren av Kverva AS, Gustav Witzøe, har vært delaktig i utviklingen av de nye laksebaserte middagsrettene.


--Myndighetene oppfordrer oss til å spise mer fisk. Her er løsningen, sier Witzøe.

 








Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS